Asiakas
Porispere
“Tagomon ansiosta ymmärrämme vihdoin, mikä merkitys datalla on ja miten sitä tulee hyödyntää markkinoinnissa”
Porisperen lavalle nousee kansainvälisiä ja kotimaisia huippuartisteja 5.-6.8.2022 Porin Kirjurinluodossa.
Porispere on tapahtuman tuottajien omien sanojen mukaan laajennettu kyläjuhla, jossa nautitaan niin kotimaisista kuin ulkomaisista huippuartisteista. Festivaalin seuraavan viiden vuoden tavoitteena on olla yksi Suomen kiinnostavimmista ja odotetuimmista tapahtumista.
“Tagomo toteutti meille kesällä 2021 Youtube-mainontaa osana Google Pilottia, joka oli käänteentekevä hetki meidän festivaalillemme. Ymmärsimme, että meidän on pakko rakentaa toimivat kotisivut, jotta pystymme jäljittämään asiakkaidemme ostopolkua paremmin.”
Porisperen promoottori Harri Vilkuna oli alkuun varautunut.
“Emme juurikaan olleet hyödyntäneet sosiaalista mediaa riittävällä laajuudella ja toteutukset tehtiin lähinnä omatoimisesti. Pian meille kuitenkin selvisi, että sosiaalisen median kanavien määrä ja käytetyt alustat ovat niin haastavia hallita, että tarvitsemme kumppanin, joka tuntee markkinoinnin salaisuudet paremmin kuin edelliset kumppanimme. Enää ei riitä, että heittää muutaman kympin Facebookkiin ja toivoo parasta.”
“Ansaittu luottamus johti siihen, että uskoimme Tagomolle kotisivujemme uudistamisen”
Youtube-mainonnan ollessa käynnissä asiakkuudesta vastaava Emma Lehtisaari ehdotti Vilkunalle, että heidän kannattaisi uusia Porisperen kotisivut.
“Meillä ei ollut sivustolla tarpeellisia toiminnallisuuksia, kuten call-to-action–komentoja, SSL-salaus uupui, navigointi oli vaikeaa ja muita tärkeitä asioita, joihin ei ollut omaa ymmärrystä. Tagomon sisällöntuottaja Juulia Nevala osasi avata meille sisällön tärkeyden verkkosivuilla, joka oli aiemmilla sivuillamme suppeaa.”
Porisperen räätälöidyt kotisivut rakennettiin syksyllä 2021.
“Tagomo on meille digikumppani, joka tietää mitä tekee ja katsoo kanssamme samaan suuntaan. Isoin kiitos on pakko antaa siitä, että osoitatte ongelmakohdat fiksusti ja annatte niihin helposti ymmärrettäviä ja ostettavia ratkaisuja. Teistä on jäänyt positiivinen muistijälki, joka eroaa selvästi muista alan kasvottomista toimijoista. Teiltä löytyy korkeamman luokan osaamista!”
“Oma keskittyminen ei riittänyt siihen, että katselisi lukuja ja miettisi, miten mainonta toimii”
“Käytännössä yhteistyö on jatkuvaa pilottia. Olemme aina viisaampia kesän jälkeen, kun tapahtuma on jo takanapäin. On helppo tehdä päätöksiä tulevan vuoden markkinointia koskien, kun data pilkotaan meille ymmärrettävään muotoon ja ehdotetaan suoraan, mitä pitäisi tehdä. Saamme jatkuvasti asiantuntevaa ohjausta oman tekemisemme tueksi. Olen oppinut valtavasti, mutta se ei tarkoita sitä, että en luottaisi myös jatkossa Tagomon osaamiseen”, Vilkuna virnuilee.
“Suosittelen Tagomoa kaikenlaisille kasvua etsiville yrityksille”
Yhteisbrändäys toimii ja hyödyttää molempia osapuolia.
“Pidämme Tagomon kanssa säännöllisesti palavereita ja kehitämme yhteistyötä. Palavereihin mahtuu aina isosti asiaa ja sopiva annos naurua. Niiden, joiden kanssa tulee naurettua, yleensä viihtyy ja asiat hoituvat vähän kuin itsestään. Asiantuntemus ja sopivan hullu huumori uppoaa meihin.”