Asiakas
Seikkailupuisto Huikee ja Ultra Action Park
“Tagomolla me emme huku massaan, vaan saamme henkilökohtaista palvelua”
Google Pilotin huikeat tulokset yllättivät Seikkailupuisto Huikeen yrittäjät.
Porilainen Seikkailupuisto Huikee ja Ultra Action Park tarjoavat vierailijoilleen vauhdikkaita aktiviteetteja kaupungin parhailla paikoilla, luonnonkauniissa Yyterissä ja kauppakeskus Puuvillassa.
Tagomon avainasiakaspäällikkö Emma Lehtisaari otti kesällä 2021 yhteyttä Seikkailupuisto Huikeen yrittäjiin. Hän oli huomannut, että vaikka Huikee oli vakiinnuttanut paikkansa porilaisten keskuudessa, laajempi bränditunnettuus oli heikommilla kantimilla. Niinpä Lehtisaari tarjosi Tagomon mainonnan työkalupakkia yrityksen kasvumatkan tueksi.
“Kyseessä on kiinnostava ja paikallinen yritys, jolla ei kuitenkaan ollut riittävästi tunnettuutta Satakunnan ulkopuolella. Tiesin, että voisimme auttaa heitä kääntämään suunnan”, Lehtisaari kertoo.
Lehtisaari kutsui yrittäjä Ekku Lehtosen Tagomon toimistolle ja kertoi tarkemmin, millaista apua Tagomo voisi tarjota.
“Emma sai meidät vakuuttuneeksi Tagomon vahvasta Google-osaamisesta. Tykkäsin myös siitä, että saimme heti oman yhteyshenkilön, jonka saa aina tarvittaessa kiinni”, Lehtonen sanoo.
"Datan hyödyntämisen pitäisi olla osa jokaisen yrityksen markkinointipalettia"
Seikkailupuisto Huikee oli tehnyt aiemmin paljonkin mainontaa eri kanavissa televisiosta radioon. Nyt haluttiin kuitenkin pysähtyä miettimään, miten markkinointieurot olisi oikeasti järkevää sijoittaa.
“Korostin tapaamisessa mainonnan mittaamisen merkitystä. Datan hyödyntämisen pitäisi olla osa jokaisen yrityksen markkinointipalettia. On tärkeää selvittää, missä kanavissa yrityksen omat kohderyhmät ovat ja miten heidät tavoitetaan parhaiten”, Lehtisaari sanoo.
Yhteistyö polkaistiin käyntiin Google Pilotilla, jolla haluttiin löytää juuri Seikkailupuisto Huikeelle kustannustehokkaimmat markkinointikanavat.
“Saimme pilottijaksosta irti paljon uusia oppeja: näimme laajasti, miten Googlen eri mainosmuodot toimivat juuri meidän yrityksellemme. Tagomon ammattilaiset tekivät hyvää työtä ja punainen lanka säilyi alusta loppuun”, Lehtonen kiittelee.
"Kaikesta välittyy vilpitön halu auttaa"
Seikkailupuisto Huikeen Google-mainonnan tuloksiin oltiin niin tyytyväisiä, että yrittäjät halusivat tuoda myös toisen liiketoimintansa, Ultra Action Parkin, Tagomon palveluiden piiriin. Yksi trampoliini- ja toimintapuiston suurimmista menestystarinoista on ollut YouTube-mainonta.
“YouTuben merkitys on meille tosi vahva, sillä tavoitamme pääasiakaskuntamme siellä aivan loistavasti. Myös Googlen hakusanamainonta (SEM) on ollut kova juttu ja tuonut liikennettä”, Lehtonen kehuu.
Ultra Action Parkin YouTube-mainonnan bongasi myös Tagomon avainasiakaspäällikkö Lehtisaaren 9-vuotias tytär.
“Kun tyttäreni huomasi Ultra Action Parkin mainoksen YouTubessa, hän ilmoitti välittömästi, että haluaa järjestää synttärinsä siellä. Tämä on loistava esimerkki siitä, miten mainonnalla voidaan saada aikaan haluttuja reaktioita”, Lehtisaari kertoo.
Ekku Lehtonen sanoo olevansa todella tyytyväinen Tagomo-yhteistyöhön.
“Tykkään siitä, että Tagomolla me emme huku massaan, vaan saamme henkilökohtaista palvelua. Kaikesta välittyy vilpitön halu auttaa. Tagomon asiakkaana saamme myös oikeasti vastinetta rahoillemme”, Lehtonen tiivistää.