Asiakas
Nordic Medgroup
“Huomasimme Tagomon kanssa hyvin nopeasti, kuinka paljon mainonta vaatii teknistä tekemistä ja osaamista”
Tagomo muutti Nordic Medgroupin olettamuksia siitä, että kaikki toimisi optimaalisella tasolla.
Nordic Medgroup on erikoistunut lääkinnällisten laitteiden maahantuontiin ja erilaisten terveysteknologia-tuotteiden myyntiin kuluttajille sekä terveydenhuollon ammattilaisille. Tärkeimmät ja suosituimmat laitteet löytyvät TENS-tuotteiden valikoimasta, joilla hoidetaan helposti ja tehokkaasti erilaisia vaivoja ja kiputiloja.
“Pyrimme erottumaan kilpailijoista sillä, että olemme palvelualttiita ja autamme asiakasta läpi laitteen valintaprosessin aina tuotteen ostamiseen asti”, perheyrityksen markkinointijohtaja Henni Pirilä aloittaa.
“Olemme mainostaneet radiossa vuosia, minkä lisäksi teimme itse markkinointia Googlen ja somen eri kanavissa. Emme olleet testanneet yrityksen historian aikana aiemmin ulkopuolista kumppania, jolle olisimme luovuttaneet vastuun markkinoinnista. Luulimme kaiken toimivan jo optimaalisella tasolla.”
“Ei kukaan osaa markkinoida meidän tuotteitamme niin kuin me itse osaamme”
Nordig Medgroupin omistaja tunsi Tagomon toimitusjohtajan Petri Elovaaran, joten kynnys yhteystyön aloittamiselle oli tavanomaista matalampi. Yhteistyö ei kuitenkaan käynnistynyt täysin varauksetta.
“Ei kukaan osaa markkinoida meidän tuotteitamme niin kuin me itse osaamme”, Pirilä muistelee miettineensä pilottijakson alkua edeltävässä aloituspalaverissa.
“Huomasimme kuitenkin hyvin nopeasti, kuinka paljon mainonta vaatii teknistä tekemistä ja osaamista. Tämän lisäksi meiltä puuttui osaaminen kerätyn tiedon analysoimisessa ja mainonnan arvon mittaamisessa.”
Pirilän mukaan Tagomon osaaminen ja jatkuva kehitystyö mainonnan ja verkkosivustojen parissa vakuuttivat heti ensimetreillä.
“Saamme jatkuvasti kullanarvoisia kehitysideoita sivustoistamme, minkä lisäksi mainonnan linja pysyy yhtenäisenä jokaisessa kanavassamme. Tagomon kokonaisvaltaisuus yllätti meidät totaalisesti, kun ette vain tehnytkään meille hakusanamainontaa ja lähettäneet laskua”, Pirilä naurahtaa.
Asiantuntijuudesta puhuttaessa kaksi nimeä nousee yli muiden.
“Tuotantojohtaja Anton Huovila ja markkinoinnin strategi Mikael Lahtinen tuovat kuukausittain meille uutta purtavaa tiedon ja kehitysideoiden muodossa. On mahtavaa, kun voi luottaa siihen, että kumppani on aina perillä uusista mainonnan muodoista ja pystyy kertomaan niistä helposti ymmärrettävällä tavalla asiakkaalle.”
“Emme olisi yrityksenä tässä pisteessä, ellemme olisi luottaneet Tagomoon”
Yhteistyö aloitettiin Google Pilotilla. Onnistuneen pilottijakson jälkeen Tagomo sai hoidettavakseen myös Nordic Medgroupin sosiaalisen median kanavat. Pilotin aikaista päivittäistä budjettia on korotettu reilusti kanavissa, jotka tuovat maksavia asiakkaita yrityksen kotisivuille.
“Niin, pilotin aikana testasimme myös markkinointia Ruotsin puolella. Tunnustelimme markkinoita ja havaitsimme, että meillä voisi olla jalansijaa myös naapurimaan puolella. Nyt mainonta Ruotsin puolella on osa meidän strategiaamme.”
Pirilä kiittää Tagomon rahkeiden riittämistä tuottamaan monikanavaista mainontaa myös kansainvälisillä markkinoilla. “Tuntuu, että kaikki vain toimii teidän kanssanne ja kaikkiin voi luottaa!”
“Haluan sanoa muille epäilijöille, että kannattaa lähteä rohkeasti testaamaan pilottijakson avulla, missä kantimissa oma markkinointi tällä hetkellä oikeasti on”
Pirilä sanoo suosittelevan Tagomoa muille yrityksille varauksetta.
“Jo pilotin aikana huomaa, mikä toimii ja mikä ei. Mistä tulokset tulevat ja millaisia yhteydenottoja mistäkin kanavasta saadaan. Näin jälkiviisaana voi sanoa, että olisimme tehneet saavutetun kokonaisuuden kannalta virheen, jos emme olisi luottaneet Tagomon osaamiseen. Se virhe olisi tullut meille tosi kalliiksi”, Pirilä paljastaa.
Seuraavaksi aiotaan lähteä kehittämään sivustolle asennettavaa chatbottia, jonka avulla asiakkaita ja kumppaneita tullaan palvelemaan entistä nopeammin ja paremmin.
“Vuoden 2022 kehityskohteet löytyvät chatbotin lisäksi verkkokaupan kehityksestä, sekä uusista mainonnan muodoista, joita tulevan vuoden aikana tulee tarjolle. Yhteisenä tavoitteena meillä on rikkoa kunnianhimoisesti asetettu liikevaihdon raja, joka päihittää aiemmat ennätykset kirkkaasti”, Pirilä päättää.