Verkkosivusi tulokset suoraan silmiesi alle? – Tagomon raportit kehittyvät
Yksi meille tärkeimmistä päämääristä on tehdä markkinoinnista ymmärrettävää – kaikille. Tämä ajatus mielessämme olemme kehittäneet yrityksemme palveluita jo pidemmän tovin, ja tällä kertaa kehityksen koura on muotoillut asiakkaillemme lähtevät raporttipohjamme uuteen uskoon!
Mikäli olet ollut Google-mainonnan asiakkaanamme viimeisen muutaman vuoden aikana, olet saattanut huomata, että joka kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä sähköpostiisi kolahtaa katsaus mainontasi sekä verkkosivusi tuloksista. Mikäli et, noh – tässä kohtaa suosittelemme vakavasti ottamaan yhteyttä meihin ja voimme vielä korjata tilanteen tarjoamalla sinulle raportoinnin arvoisia palveluita… ;)
Aikaisemmin sinulle saapuneesta raportista on ollut luettavissa, kuinka paljon verkkosivullasi on kävijöitä, mistä kävijäliikenne koostuu ja millaisia saavutuksia olemme mainonnallamme saaneet yrityksellesi aikaan. Tämä kaikki on erilaista dataa, joka on pirstaloituneena eri järjestelmissä (kuten Google Adsissa, Analyticsissä jne…). Raportin tarkoituksena on ollut siis koostaa kaikki sinulle tarpeellinen yhteen sähköpostiin mahtuvaan liitetiedostoon. Olet myös saattanut käydä näitä raportteja läpi henkilön kanssa, joka vastaa sinun asiakkuudestasi Tagomolla – tähän emme ole jatkossakaan tekemässä muutoksia!
Mikä muuttuu?
Tällä kertaa päätimme luopua vanhasta raporttipohjasta kokonaan ja rakentaa tilalle oikeasti selkeän, informatiivisen ja helposti ymmärrettävän raporttipohjan. Ymmärrämme hyvin, että digimarkkinoinnin maailma näyttäytyy hieman erilaisena täällä meidän puolellamme pöytää työskentelevillä ihmisillä, joten lähestyimme asiaa tällä kertaa hieman eri näkövinkkelistä: Mikä on se tieto, minkä sinä – meidän asiakkaamme – koet, että auttaa kehittämään liiketoimintaasi? Mitä kaikkea haluat tuottamistamme palveluista kuukausikoosteena mailiisi, ja miten se tieto tulisi olla muotoiltu, jotta informaatio olisi mahdollisimman selkeästi hyödynnettävissä?
Uusissa raporteissa sinun on mahdollista tarkastella tuloksia yksityiskohtaisesti, jopa yhden tietyn välilehden tarkkuudella. Raportti myös erittelee tuloksia teknologian perusteella (käytetäänkö sivustoa mobiilissa, tietokoneella vai tabletilla?) – ja tämän pohjalta sinun on mahdollista tarkastella, suosiiko sivusi tuloksellisesti jotain tiettyä päätelaitetta. Muita asioita, joita tuodaan silmiesi alle, ovat muun muassa kanavakohtaiset tulokset (onko valtaosa liikenteestäsi aktiivisen sometekemisen tulosta, tai vaihtoehtoisesti onko hakukoneoptimointiin panostamisesta ollut hyötyä?) sekä luonnollisesti mainonnan eri muodot selkeästi eroteltuina. Kirsikkana kakun päällä myös sosiaalisessa mediassa tehty mainonta on jatkossa osa raporttia.
Uudet raportit on nyt siis viimeistelty ja saapuvat sinulle viimeistään maaliskuun 2023 aikana. Tässä välissä kannattaa tutustua digimarkkinoinnin sanastoon, jotta raporttien lukeminen olisi jatkossa vielä asteen verran helpompaa!