Tagomon vuoteen 2021 mahtui kasvua ja uusia osaajia
Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara kehuu yrityksen viime vuotta ja kertoo, mitä kaikkea vuoteen mahtui.
Vuosi 2021 oli Tagomolle tapahtumarikas ja menestyksekäs monella saralla. Yrityksen kasvu jatkui vahvana ja liikevaihto asettui lopulta 2,3 miljoonaan. Voittoa kertyi 146 000 euroa.
“On upea suoritus koko tiimiltä, että saavutimme viime vuodelle asettamamme tavoitteet ja lähes tuplasimme liikevaihtomme. Myös alkuvuosi on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin”, kertoo Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara.
Tagomon viime vuoteen mahtui paljon hyvää ja vauhtia riitti. Uuden, upean Porin toimiston ovet avattiin toukokuussa Valtakadulla ja Tagomo on saanut nopeasti jalansijaa Porissa ja vakiinnuttanut paikkaansa satakuntalaisissa piireissä.
“Olemme saaneet Satakunnasta lukuisia kiinnostavia asiakkuuksia eri toimialoilta ja solmineet hyviä kumppanuuksia.”
Loppuvuodesta 2021 Tagomon brändi ja verkkosivut kokivat suuren muodonmuutoksen. Nyt Tagomo näyttää ja kuulostaa rohkeasti siltä, mitä on.
“Brändiuudistus onnistui ihan nappiin ja on aidosti Tagomon näköinen. Erityisen ylpeä olen siitä, että projektin tekijät tulivat talon sisältä eli toteutimme suuret uudistukset omien ammattilaistemme voimin”, Elovaara kertoo.
Tagomo kasvoi monella tapaa
Viime vuoteen mahtui myös kasvutarinoita talon sisällä, kun Tagomolle tammikuussa 2020 harjoitteluun tullut Anton Huovila nimitettiin tuotantojohtajaksi. Kuluvan vuoden alussa asiakaspäällikkö Lilli Päivärinta eteni myyntiryhmän päälliköksi. Alkuvuoteen 2022 on mahtunut myös useampia rekrytointeja, sillä Tagomon riveihin on palkattu peräti 10 uutta huippuosaajaa.
“On hienoa, että kasvamme myös työnantajana ja voimme tarjota töitä alan lupauksille. Talossa on jo nyt useampi tagomolainen, jotka ovat tulleet meille harjoitteluun ja jääneet sittemmin vakituiseen työsuhteeseen. Työntekijöidemme jatkuva kouluttaminen on tärkeä osa Tagomon työnantajastrategiaa”, Elovaara sanoo.
Tagomon tavoitteena on jatkaa kasvu-uralla myös vuonna 2022. Elovaara povaa vahvaa tuloksellista vuotta.
“Olemme kehittyneet myös tuotepuolella valtavasti sitten Tagomon alkuaikojen. Nykyään olemme kokonaisvaltainen digitaalisia palveluita tarjoava mainostoimisto, joka palvelee noin 1 400 yritysasiakasta.”
Vuonna 2021 Tagomo ohjasi tekemällään mainonnalla asiakkaidensa sivuille huimat 2,47 miljoonaa kävijää. Loppuvuodesta solmittiin myös HubSpot- ja Shopify-kumppanuudet. Lisäksi Tagomo on edelleen virallinen Google Partner.
“Myös Tagomon chatbotit tulivat viime vuonna ryminällä ja lisäksi laajensimme palveluvalikoimaamme somemarkkinointiin”, Elovaara luettelee.
Tärkein tavoite on edelleen sama
Toimitusjohtaja Elovaaran mukaan yksi vuoden 2022 tärkeimmistä tavoitteista on saattaa loppuun vuonna 2020 aloitettu hanke.
“Olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että Tagomo olisi kuluvan vuoden loppuun mennessä yksittäisistä henkilöistä riippumaton, moniosaajien tähdittämä yritys. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi otimme jo viime vuonna suuria harppauksia.”
Tänä vuonna Tagomo tekee myös tunnustelua tulevaisuuden mahdollisista kansainvälistymiskuvioista. Elovaaralla on kuitenkin selkeänä mielessään vuoden 2022 kaikista tärkein tavoite.
“Tagomo aikoo muuttaa yrittäjien elämää digimarkkinoinnin ratkaisujen avulla myös tänä vuonna.”